Systembolagets e-handel har gått som tåget i pandemin, men det finns även andra aktörer som vill ha en del av vinförsäljningen online.
LÄS ÄVEN: Systembolagets e-handel flyger - tvingas korka upp nya lokaler
En av dem är Ward Wines, som nyligen lanserade en ny sajt. Siktet är inställt på att bli en "självklar destination för Sveriges vinälskare", med bland annat inspiration och vinprovningar online.
Konsumenternas ökade intresse för vin i högre prisklasser har bidragit till större efterfrågan i Systembolagets beställningssortiment. På vår nya hemsida gör vi det enklare att beställa kvalitetsviner med bara ett klick, säger Jan Thorén, vd på Ward Wines, i ett pressmeddelande.
Ward Wines har också tagit fram en klubb, där medlemmarna ska få tillgång till information om tillfälliga lanseringar och inbjudningar till olika evenemang.
Till sin hjälp i uppdateringen har Ward Wines tagit in byrån Grebban.
Det är oerhört kul att jobba med en så intressedriven bransch som vin. Vi har med vår kompetens inom D2C och e-handel, tillsammans med Ward Wines stora kunnande inom vin, utvecklat en unik digital upplevelse med den vinälskande kunden i fokus, säger Anton Johansson, vd och grundare på Grebban.
LÄS ÄVEN: Vivino vinner mot Systembolaget - dyr nota för monopolet