Pop up-butiker verkar vara det nya svarta inom e-handeln. I sommar satsar Gasello.com, som säljer underkläder på nätet, på en fysisk närvaro i Bohuslän. Tailor Store orkar dock inte vänta så länge och igår slog man upp portarna till en pop up-butik i Kista Galleria.
Butiksatsningen görs tillsammans med See You There, och det hela påminner lite om Bubblerooms samarbete med företaget Pop Up Force i Malmö och Göteborg.
– Vi kommer ge kunden en helt ny shoppingupplevelse. Istället för provbås har vi en så kallad bodyscanner som mäter upp kundens exakta kroppsmått för att skapa perfekt passform på kläder. Och tillsammans med kunnig personal kommer vi kunna ge alla kläd- och modeintresserade unika plagg som de känner sig stolta över att bära. Vi tar detta steg för att göra oss mer tillgängliga för våra kunder. Vi måste helt enkelt finnas där våra kunder finns, säger Jan Höjman, vd för Tailor Store.
Ett paradigmskifte
Tailor Store har på senare tid expanderat i Europa med lokala versioner av e-handeln, den här gången handlar det alltså istället om fysiska butiker.
Butiken är endast 21 kvadratmeter stor, men kunderna har ändå tillgång till hela Tailor Store’s sortiment. I butiken kommer butikspersonal finnas på plats som hjälper kunderna med måttagning, val av material, krage samt tillbehör i syfte att skapa unika plagg. Och ambitionen är att öppna flera pop ups i framtiden.
– Vi står inför ett paradigmskifte i klädesbranschen. Det handlar om att ändra folks vanor hur de handlar kläder. Vi tror att alla människor vill känna sig välklädda och med skräddarsydda, individuella kläder ger vi kunden just detta. Vi erbjuder hög kvalitet på både tyger och sömnad, till ett pris som understiger fabriksydda standardstorlekar, säger Mats-Ola Ström, medgrundare, Tailor Store.
Â