Nätbutiken Pelote erbjuder precis som Tailor Store kunderna att skräddarsy sina skjortor på nätet. Med en ny e-handel och funktionen Skjortstudion hoppas man nu erbjuda personaliserade skjortor till ännu fler kunder.
– Istället för att gå runt i olika butiker och kanske hitta plagg som sitter okej så kan man gå till Pelote.se, ange sina mått och välja modell, tyg och personliga detaljer som monogram i vår webbaserade skjortstudio. Sedan syr vi upp plagget så att det sitter perfekt. Klassiskt skrädderi på ett modernt sätt, helt enkelt! säger Daniel Eriksson, ägare till Pelote.se.
Namnet Pelote ska komma ifrån världens snabbaste bollsport, pelote basque, där bollen tillverkas för hand och redskapen skräddarsys för att passa spelarna perfekt. Detta ska representera Pelotes filosofi och varumärke, både på webben och i den butik som Daniel också driver i Malmö.
E-handeln växte med 57 procent
Företaget startades redan 1999 men ska de senaste åren tagit fart ordentligt.
– Förra året hade vi en tillväxt på 20 procent och jag hoppas att det ska fortsätta öka. Och den första månaden med den nylanserade nätbutiken ökade försäljningen med 57 procent så det har börjat bra. Med hjälp av marknadsföring via bland annat sociala medier och annonsering och att jobba aktivt med sökmotoroptimering är målet nu att förstärka e-handeln som försäljningskanal, säger Daniel Eriksson.
Bakom den nya sidan står e-handelsleverantören SiteDirect som tillsammans med Daniel arbetat med Skjortstudion och en ny fräsch design.
– Utmaningen har varit att få flödet intuitivt och tydligt och det tycker jag verkligen vi har lyckats med. Det ska vara enkelt och tilltalande. Jag blir själv sugen på att sätta ihop en skjorta när jag ser skjortstudion, säger Daniel Eriksson.
Källa: Press