Det sa bara swish, sen hade Swish blivit en stapelapp hemma i Sverige. Och nu tar man allt mer mark i e-handeln, visar färska siffror.
Bolagets årsredovisning för 2023 avslöjar en tillväxt på nära 12 procent till 277 miljoner kronor, rapporterar Breakit. Något som till stor del kan tillskrivas den ökade populariteten i e-handeln.
Flera rapporter visar på nedgång i e-handeln under 2023, samtidigt som Swish tillväxt inom e-handeln ökade under året. Det visar således på en stärkt marknadsposition för Swish, skriver de i årsredovisningen.
Samtidigt som omsättningen flög, så backade dock resultatet. Rörelsevinsten backade från 18 till 13 miljoner kronor. Anledningen är till stora delar att man investerat allt mer i en utökad personalstyrka.
Kostnaderna kommer före intäkterna i de här fallen, säger Urban Höglund, vd för Swish, till sajten.
Tanken är att den ska växas ytterligare i år. Från 72 anställda vid årsskiftet 2023/2024 till 95 anställda vid årsskiftet 2024/2025.
LÄS ÄVEN: Swish lanserar ny storsatsning - i butiker: "Enorm styrka"