Bygg- och industrikedjan Swedol ökade försäljningen med 12,4 procent i augusti i år till 237,5 miljoner kronor. Det kan jämföras med 211 miljoner förra året. Det visar företagets senaste rapport som släpps idag.
E-handelssatsning gav resultat
I juli kunde vi berätta att kedjan ökat rejält sedan de investerat 5 miljoner i e-handeln och den utvecklingen ser nu ut att fortsätta.
Swedol redovisar inte siffrorna för e-handeln separat. Sett till hela kedjan sålde de dock för i snitt 10,3 miljoner om dagen under augusti månad, vilket kan jämföras med 9,2 miljoner under samma period förra året.
Har 99 butiker
Samtidigt ökade den totala försäljningen under räkenskapets första åtta månader (januari till augusti), med 9,1 procent till drygt 1,8 miljarder, vilket kan jämföras med 1,7 miljarder för samma period förra året.
Swedol har totalt 99 butiker i Sverige, Norge, Finland och Estland under varumärkena Swedol, Grolls, Univern och Nima.