I mars 2020 lanserade Anna Nyström, som med 8,2 miljoner följare på Instagram är Sveriges största influencer inom träning och hälsa, ett eget varumärke - Ryvelle. Utvecklingen tog nästan två år och när e-handeln lanserades i fjol, tömde kunderna lagret på tre dagar.
LÄS ÄVEN: Superinfluencerns galna helg på nätet: “Det känns så overkligt”
Och nu har siffrorna för 2020 sammanställts. Enligt rapporten har Ryvelles omsatt 770 000 kronor i fjol, samtidigt som man gjorde en förlust på cirka 200 000 kronor. Viktigt att notera är dock att företaget endast drivit försäljning i drygt nio månader, då varumärket lanserades i slutet av mars. Det rapporterar Influens.se.
I rapporten skriver företaget att verksamheten har känt av pandemin, men att bolagets försäljning inte påverkats.
Under räkenskapsåret drabbades bolaget, liksom omvärlden, av Covid-19-pandemin. Vad beträffar bolagets ekonomi och finansiella ställning har pandemin dock inte medfört några väsentliga effekter för räkenskapsåret 2020.