ANNONS

Sveriges bästa marknadschef jobbar på Apotea: "Hon snackar inte"

Sofia Modig, marknadschef på Apotea
Bildkollage.

"Gjort grovjobbet i två decennier".

ANNONS

Sofia Modig, marknadschef på nätapoteket Apotea sedan 2011, har utsetts till Sveriges bästa marknadschef 2019.

Det är fantastiskt kul och hedrande att utses till Sveriges bästa marknadschef efter nästan två decennier i yrket. Att se Apoteas varumärke växa sig starkt som ett resultat av vårt kundfokus är både roligt och motiverande, säger Sofia Modig i ett pressmeddelande.

Titeln tilldelas årligen av tidningen Resumé som utgår ifrån varumärkesundersökningar i 15 olika kategorier, kontinuerligt genomförda av analysföretaget Xtreme.

I år ska Apotea ha lyckats stärka sin position i alla kategorier.

De senaste fem åren har digitalisering legat högt på agendan hos svenska marknadschefer. I allt för många fall har det varit mycket snack och lite verkstad. Sveriges bästa marknadschef snackar inte och har i två decennier gjort grovjobbet inom digitaliseringen och samtidigt lyckats hålla lönsamheten uppe.

Vinnaren har inte bara förändrat sin bransch i grunden utan även förändrat konsumenternas beteende. Den som leder detta framgångsrika grovjobb 2019 är Sofia Modig, lyder prismotiveringen.

Izabella Borowska
izabella@ehandel.se