Den svenska e-handlaren Care of Carl snor åt sig det fina priset Årets nätbutik i Norge. Det ska vara det artonde året som Posten Bring korar Årets nätbutik i landet och det är alltså andra året i rad som Care of Carl plockar hem utmärkelsen.
LÄS ÄVEN: Svenska e-handlaren kan bli Årets Nätbutik i Norge – igen
Care of Carl var finalist i kategorin "medium" tillsammans med de norska nätbutikerna Linda Johansen och Villoid.
Care of Carl har en väldigt tydlig målgrupp som de har god insikt om. De brinner för att ge kunderna en exklusiv köpupplevelse, något du märker från första besöket i webbutiken till att du får paketet. Vinnaren arbetar värdebaserat i allt de gör, tar ansvar och utvecklar särskilt inspirerande lösningar för hållbarhet och cirkulär ekonomi, kommenterar Thomas Støkken, koncerndirektör för e-handel och logistik på Posten Bring.
Totalt ska tusen nätbutiker blivit nominerade till priset i år. Care of Carl hade alltså uppenbart en del konkurrens att ta sig förbi.
Priset som årets nätbutik är ett bevis på att kunderna och våra leverantörer uppskattar oss. Vi har tagit rätt beslut och har fortsatt utveckla nätbutiken. Kunderna kräver bättre service och bättre alternativ, vilket vi känner att vi fått till, säger COO Henrik Nygren på Care of Carl efter segern.