Enligt en undersökning från Trygg-Hansa minskar svenskarnas tveksamhet inför att handla på Internet, skriver försäkringsbolaget i ett pressmeddelande.
I undersökningen framgår att 35 procent av svenskarna köpt en försäkring på nätet, och att 50 procent ställer sig positivt till att göra det. Talande är också att bara tre procent, utav de som inte köpt en försäkring på nätet, anger oro för bristande säkerhet som anledning.
- Vi ser tydligt att svenskarna upplever allt fler fördelar med att handla på nätet. Försäkringskunderna är medvetna konsumenter och möjligheten att jämföra pris och innehåll i försäkringarna är attraktivt för dem och jag tror även att många tilltalas av att det är lätt att genomföra ett köp utan att behöva lyfta luren, säger Trygg-Hansas chef för Privatförsäkringar, Johan Agerman.
Undersökningen utfördes av YouGov Zapera, på Trygg-Hansas begäran. Totalt intervjuades 1 139 män och kvinnor, i åldrarna 18 – 79, i Sverige.