Sök
Sök
Stäng denna sökruta.
ANNONS

Svenska varumärket siktar globalt med digital flaggskeppsbutik

Lena Patriksson Keller (i mitten), en av grundarna bakom Jeanerica
Nils Lund
nils@ehandel.se

Dela artikeln:

"Ser stor framtidspotential".

ANNONS

Jeanerica, som grundades 2018 av Jonas Clason och Lena Patriksson Keller, går all-in på denimprodukter i lyxsegmentet. Redan i dag finns deras kläder hos flera större återförsäljare som Nordstrom, Mr Porter och Breuninger.  Nu lanserar man en större digitaliseringssatsning där nyckeln blir den egna flaggskeppsbutiken online. En webbutik som ska lanseras och lokaliseras på flera nya marknader längs vägen.

Vi vill bygga ett starkt varumärke och tillverka produkter av högsta kvalitet som folk kan bära år efter år. Hållbarhet är en central del av vårt erbjudande, både i val av hållbara material och produktion, hållbar logistik, men också i den form av att produkterna ska vara slitstarka och kunna bäras länge utan att gå sönder, säger Suhrab Lachin, vd på Jeanerica, i ett pressmeddelande.

Sverige är i dag bolagets största marknad, tillsammans med England och Tyskland. Men man har också stora förhoppningar på både USA och Japan.

Vår digitala flaggskeppsbutik är Jeanericas viktigaste kanal, därför lägger vi krut på att noga lokalisera sajten efter marknad. Lokaliseringen omfattar lokala språk, tillsammans med lokala betalfunktioner och leveransmetoder. Även storlekar kommer att anpassas för olika marknader och olika sorteringar visualiseras mot kund, vilket blir extra viktigt i marknader som USA och Asien där vi ser stor framtidspotential.

Digitaliseringssatsningen har gjorts tillsammans med Centra, där Jeanerica även har sitt digitala showroom som man nu kopplat på till grossistledet, för att även komma ännu närmare sina återförsäljare.

Även om den stora satsningen ligger i vår egna e-handel blir våra handplockade återförsäljare jätteviktiga kanaler för att bygga vårt varumärke. Via vårt digitala showroom på Centra kan vårt e-handelsteam även driva wholesale mot dessa återförsäljare på samma sätt som man driver en e-handel mot slutkonsumenter. Det ger oss en möjlighet att på ett effektivt sätt se till att vi finns representerade hos de återförsäljare som vi vill ska agera som ambassadörer för Jeanerica. Dessutom sparar vi otroligt mycket tid på att ha produkter för wholesale och DTC i samma system, säger Suhrab Lachin.

Dela artikeln:

Sök

Nyheter

Tjänster

Om Ehandel

Nyhetsbrevet som håller dig uppdaterad!