Det svenska klockvarumärket Maen watches tickar på bättre än någonsin tidigare. En färsk årsredovisning visar att bolaget nådde rekordförsäljning under 2023.
Omsättningen växte med 120 procent, från 9,7 till 21,3 miljoner kronor. Ingen dålig ökning för bolaget, som grundats och drivs av Sebastiaan Cortjaens och Jules van Helvoort.
Men det roliga slutade alltså inte där. Det bjöds även på svarta siffror på sista raden.
Året 2023 präglades av investeringar för att bygga upp vårt varumärkesnamn och utvidga vår produktportfölj, vilket resulterade i vinst vid årets slut, skriver man i årsredovisningen.
Resultatet, efter finansiella poster, skrevs till 970 000 kronor, vilket även det var bolagets bästa notering hittills. En ökning från 2022 års 764 000 kronor.
Maen watches säljer sina klockor via den egna e-handeln, men har också ett showroom på Östermalm i Stockholm. De har även uppmärksammats internationellt vid flera tillfällen och har även samarbetat med respekterade klocksajten Worn & wound.