Sök
Stäng denna sökruta.
ANNONS

Svenska nätmodejätten lanserar vintagesatsning

Nils Lund
nils@ehandel.se

Dela artikeln:

"Kraftigt växande intresse".

ANNONS

Second hand och vintagemode har blivit allt hetare i takt med den allt populärare hållbarhetstrenden. Nu hoppar en av de stora modeaktörerna på nätet, Stayhard på tåget och lanserar en vintagesatsning.

Vi ser ett kraftigt växande intresse för just vintage hos våra kunder och vi ser fram emot att nu snart kunna erbjuda dem ett kurerat och noga utvalt sortiment hos oss på Stayhard, säger Malin Hultqvist Claesson, vd på Stayhard, i ett pressmeddelande.

Satsningen består av små, kurerade släpp på runt 15 unika plagg i månaden. Det första sker nu på onsdag den 4 mars. Där återfinns bland annat en filtfodrad jeansjacka med manchesterkrage från Polo Ralph Lauren, band- och märkes-t-shirts samt en Patagonia-fleece från 90-talet.

Vi har valt att fokusera på ganska enkla 80, 90, och 00-talsprodukter, som vi tror och hoppas att våra kunder kommer gilla och vilja ha på sig. Det blir inte så ’vintagenördigt’ utan mer stilsäkert ’här och nu’-mode. Det dyker dock upp ett och annat guldkorn även för den inbitne vintagesamlaren, säger Malin Hultqvist Claesson

Dela artikeln: