ANNONS

Svenska klockmärket vill få affären att ticka - lanserar e-handel

Tar historiskt kliv ut på nätet.

ANNONS

De traditionella klockvarumärkena, som tillverkar mekaniska klockor, har varit bland de sista med att ta steget in i e-handeln. Men det har börjat röra på sig på senare år och nu tar det svenska varumärket Sjöö Sandström klivet fullt ut.

De har nu öppnat för möjligheten till köp direkt på deras hemsida, något som alltså tidigare inte varit möjligt.

Fokus i vårt utvecklingsarbete är baserat på våra konsumenter och att de nu enklare kan fördjupa sig i de olika valbara varianterna, läsa mer om vår historia samt få en klarare bild av klockan tack vare väldigt många fler bildnivåer, skriver bolaget.

"Hela shoppen är global"

De har även lanserat med en konfigurator, där kunden kan välja bland olika band på de modeller som har flera valmöjligheter. Och det är inte bara de inhemska kunderna man vill nå. Sjöö Sandström vill även sträcka ut en hand till de internationella entusiasterna.

En stor uppsida för varumärket på lång sikt är att vi nu tack vare insamlandet av data kan rikta in oss mer träffsäkert internationellt, och på så sätt öka vår export då hela shoppen även är global, skriver man i ett pressmeddelande.

Nils Lund
nils@ehandel.se