Sök
Stäng denna sökruta.
ANNONS

Svenska jättens nordiska plan: “Bli ledande aktören för baby & barn”

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Dela artikeln:

Vill utmana Babyshop och Jollyroom.

ANNONS

Den svenska e-marknadsplatsen CDON meddelar idag att man vill vinna barn- och babysegmentet på nätet. Efter att ha sett en stark tillväxt på det området så ska man nu lägga extra krut på att utöka segmentet.

Vi ser att allt fler kunder väljer att handla leksaker och barnprodukter över nätet, speciellt under de senaste veckorna. Under det fjärde kvartalet 2019 växte försäljningen med över 50 procent och för hela året 2019 såg vi en ökning på 30 procent för barn- och leksaksprodukter, säger Linda Andersson, affärsområdeschef på CDON, i ett pressmeddelande.

“Vi ser stor potential i att utöka”

I och med denna nya satsning så kommer man även att ta in Adlibris barn- och leksakssortiment på CDON. Det ska idag finnas över hundra e-handlare som säljer leksaker på CDON, men bara ett 10-tal som är renodlade barn- och leksaksaktörer.

Idag har vi ett tiotal externa renodlade barn- och leksaksaktörer på marknadsplatsen och vi ser stor potential i att utöka babysegmentet ytterligare med bland annat barnvagnar och babyskydd från välkända varumärken. Vi vill även kunna erbjuda våra kunder ett fullsortiment från de största leksaksvarumärkena, säger Linda Andersson.

"Än så länge har vi bara skrapat på ytan"

CDON ska idag erbjuda över 160 000 barnprodukter på sin marknadsplats. Planen är nu att ta en ledande postion inom segmentet.

Vårt mål med satsningen är att bli den ledande aktören för baby, barn och leksaker i Norden. Än så länge har vi bara skrapat på ytan det finns mycket kvar att göra, säger Linda Andersson.

Dela artikeln: