Den forna postorderjätten Ellos har under de senaste åren genomgått ett omfattande omställningsarbete med målet att bli Nordens ledande e-handelsbolag för kvinnor. En omställning som verkar gå bra så här långt, i alla fall i Norge.
Ellos har nämligen blivit vald till Årets Nätbutik i Norge av Norska Posten och Bring under logistik och näthandelsdagen Load.
– Vi är otroligt glada att uppmärksammas för vårt målinriktade arbete med att sätta kunden främst och skapa en förstklassig kundupplevelse. Även kul att juryn uppmärksammat vår tydliga vision för framtidens e-handel. Detta är ett kvitto på att vi gör rätt, säger Hans Ohlsson, vd Ellos.
Har en tydlig vision
Utöver Ellos prisades även Armourstore.no som Årets Nykomling medan myskostymstillverkarna OnePiece kammade hem två utmärkelser, Årets Cross Border och Innovationspriset. Det mest förnämsta av dem alla var det dock Ellos som tog hem med motiveringen:
”Årets webbutik är en inspiration för andra i branschen. Juryn karaktäriserar Ellos som en mycket välgjord webbutik. Ellos har total kontroll på siffror och arbetar med mätning i nätbutiken. Detta grundar för en enastående kundupplevelse för kunden. Samtidigt har de en tydlig vision för framtidens e-handel. Ellos vet hur man når framtida mål, och arbetar målinriktat för att komma dit. Det har gjort Ellos till årets bästa webbutik”