Golden concept har under 2023 visat på stor flexibilitet och motståndskraft. Trots de ekonomiska utmaningarna som har präglat marknaden, har företaget fortsatt att leverera högkvalitativa produkter och behålla en stark relation med partners och kunder. Tillsammans med det kinesiska dotterbolaget visar bolaget på starka siffror, skriver de i årsredovisningen.
Expanderar i Asien
En förklaring kan vara den expansionsresa som bolaget nu är ute på. De har bland annat etablerat ett dotterbolag i Kina och öppnat nya flaggskeppsbutiker i Shanghai, Tokyo, Osaka, Bangkok och Taipei.
Dessa butiker fungerar som viktiga nav för vår varumärkesnärvaro och ger oss möjligheten att erbjuda våra kunder en förstklassig shoppingupplevelse, även för våra onlinekunder. Ambitionen är att ta vidare denna strategi till fler marknader.
Bolaget hann också med att lansera ett nytt varumärke under namnet Y24, där man designar och marknadsför Apple watch-fodral samt en analog klocka.
Y24-produkterna öppnar också upp nya distributionskanaler, inklusive traditionella klock- eller techbutiker, vilket inte tidigare varit en naturlig plats för våra produkter, skriver de.