Den svenska e-handeln Nordiska Fönster expanderar västerut. Fönsterleverantören omsatte under fjolåret drygt 260 miljoner kronor, och nu hoppas man kunna få ytterligare lite fart på affärerna.
E-handlaren, som sedan 2019 ingår i BHG Group, har nämligen slagit upp portarna till en norsk systersajt i Nordiskavinduer.no.
Denna expansion till Norge är en milstolpe för Nordiska Fönster och vi är stolta över att kunna erbjuda våra produkter till den norska marknaden. Vi har fått löpande beställningar från Norge till vår svenska sajt och kände att tajmingen var rätt att öppna upp en lokal sajt i Norge, säger Johan Holm, vd för Nordiska Fönster i en kommentar.
Egna produkter
Nordiska Fönster grundades i Ängelholm 2010 som återförsäljare av andra varumärken. En affärsidé man tidigt skrotade till förmån för att utveckla produkter i egen regi, minimera antalet återförsäljare och satsa digitalt. Ett koncept som man nu alltså tar till vårt kära grannland i väst.
Vi ser en stor potential på den norska marknaden för fönster och ytterdörrar. Branschen är traditionell och vi ser liknande möjligheter som vi sett i Sverige att skaka om branschen lite och ge kunden möjlighet att köpa våra produkter direkt online utan några onödiga mellanhänder, säger Johan Holm.