ANNONS

Svenska e-handlaren rusar - i Tyskland och Nederländerna

Johanna Levy, vd för Kids Brand Store (Foto: Waldemar Hansson)
"Ă„r en enorm prestation".

Försäljningen gick starkt framåt för Kids Brand Store i september, avslöjar e-handlaren i dag. Den lyfte med hela 50 procent, jämfört med samma månad förra året, drivet av expansion i Tyskland och Nederländerna.

Den här tillväxten är en enorm prestation och en bekräftelse på att vårt kundfokus och vår internationella expansionsstrategi fungerar, säger Johanna Levy, vd för Kids Brand Store, i en kommentar.

ANNONS

En annan framgångsfaktor har varit det egna varumärket Ryvls som blivit en kundfavorit snabbt.

Vi har arbetat målmedvetet för att förstå vad ungdomarna vill ha och möta deras behov med vårt breda utbud av internationella märken och våra egna kollektioner under vårt private label, Ryvls, säger Johanna Levy.

Värt att nämna är förstås också att bolaget stärkt sina marknadsföringsinsatser och syns i många stora kanaler. Det handlar om utomhusreklam, tv, bio och i framstående poddar.

Det är otroligt glädjande att se hur dessa insatser bär frukt, särskilt i Tyskland och Nederländerna – där vi ser en stark efterfrågan, säger Johanna Levy.

LÄS ÄVEN: De vänder till lönsamhet - efter år av förluster: "Väldigt stolta"

Nils Lund
nils@ehandel.se