En e-handlare som uppenbarligen tror på årets julhandel är barn- och babybutiken Jollyroom. Företaget stärker nu nämligen upp rejält med nytt folk inför årets shoppinghögtider.
För att möta den ökade efterfrågan och bibehålla den höga servicenivån som våra kunder inte bara förväntar sig utan faktiskt förutsätter, har vi redan lagt grunden genom interna förberedelser som startade så tidigt som januari i år. Nu går vi in i en fas av rekrytering för att stärka vårt team med flera engagerade och kompetenta medarbetare, säger Annett Hanna, ansvarig HR Partner för Operations på Jollyroom.
“Tillräckligt med tid att integreras”
Företaget har under augusti inlett en rekryteringsprocess där man planerar att anställa 100 nya medarbetare inför julhandeln.
Genom att redan under sommaren börja rekrytera till roller inom lager och kundtjänst är ambitionen att ge de nyrekryterade medarbetarna tillräckligt med tid att integreras i teamet och utbildas i bolagets kultur och arbetsprocesser för att stötta upp ordinarie personal, skriver företaget.
Och planen är förstås att en del av de som nu kliver ombord kommer att få stanna kvar även efter att julklapparna är utdelade.
Det är en win-win att internrekrytera, både för oss som arbetsgivare och för medarbetaren. Som medarbetare vet vad man vad man signar upp sig på utifrån faktorer som kultur, målsättningar och kollegor och jag som ledare får jobba med engagerade och duktiga medarbetare och vara en del av deras utveckling, säger Robin Marberg, Teamleader och Staffing Coordinator på Jollyroom.