Care of Carl är en av de svenska modeklassikerna i e-handeln. Onlinebutiken för män har funnits sedan 2010 och nu har man landat ett spännande samarbete.
Bolaget har, i partnerskap med Polo Ralph Lauren, tagit fram en kollektion under ledordet "Of Tomorrow". Den innehåller en stickad tröja och en keps med tidigare nämnda slogan.
Polo Ralph Lauren är ett av vår tids mest framstående varumärken och har lyckats med konsten att hålla sig och sina produkter lika aktuella från starten på 60-talet till idag. Därför är det extra kul att vi fått möjligheten att ta fram en kollektion som hedrar våra gemensamma värderingar och lyfta den under ledordet ”Of Tomorrow”. Ett manér som speglar synen vi båda delar på plagg som ska hålla över tid, säger Rasmus Motten Wernerby, Head of Brand & Communications på Care of Carl, i ett uttalande.
Care of Carl lade även ett suveränt 2021 bakom sig, där man ökade omsättningen från 290 till 373 miljoner kronor. Även rörelseresultatet ökade rejält, från 2,7 till 16,4 miljoner.
"Kommer åldras med värdighet"
Bolaget meddelade även nyligen att man förvärvar Gripenbro, som säljer begagnade lyxklockor. Och nu har man alltså sjösatt ett samarbete med ett av de mest populära premiumvarumärkena.
Plaggen är avslappnat anpassade för vardagen, med en sportig touch och en blinkning åt historian genom de retroinspirerade ränderna på tröjärmen och den nedtonade gröna färgen. Ambitionen var att ta fram något unikt men framför allt plagg som kommer åldras med värdighet om de tas hand om på rätt sätt, säger Rasmus Motten Wernerby.
LÄS ÄVEN: E-handlaren gör lyxigt förvärv: "Redo att ta steget"