Den svenska e-handlaren Pierce, som säljer kläder, utrustning och reservdelar till motorcyklister, fortsätter att gå starkt. Efter en fin avslutning på 2019 landade förra årets försäljning på nästan 1,3 miljarder - en ökning med 32 procent mot året innan.
Jag är nöjd och stolt över vad vi har åstadkommit under 2019. Vi växer kraftigt på alla marknader och ökar försäljningen med hela 300 miljoner kronor mot föregående år. Dessutom fortsätter vi att växa med lönsamhet, något som vi gjort sedan starten 2009, berättar Henrik Zadig, vd på Pierce AB, i ett pressmeddelande.
Pierce driver nätbutikerna 24MX, XLMoto och Sledstore och finns representerade på onlinemarknaden i 17 europeiska länder. Hela 80 procent av omsättningen kommer från länder utanför Sverige.
"Vi är bara i början"
Även marknaden för motorcykelutrustning, som varit starkt förankrad i butiker, blir alltmer populär på nätet med den bekvämlighet det medför för konsumenterna.
Vi är fortfarande bara i början av resan med Pierce. Vårt kunderbjudande är starkare än någonsin och vi har flera spännande aktiviteter på gång för att erbjuda kunderna en ännu bättre shoppingupplevelse under 2020, säger Henrik Zadig.