Everyday Baby fick ett fantastiskt lyft under 2019. Företaget är baserat i Lund och säljer innovativa nappflaskor, pipmuggar och sugrörsflaskor till 25 olika länder. Och försäljningen ökade med hela 400 procent, från 1,6 till 8 miljoner kronor under förra året.
En stor del av detta är e-handel där vi bland annat är nummer ett på Naver Shopping inom kategorin nappflaskor i Korea. Naver är den största marknadsplatsen där. Pricken över i:et är 1500 recensioner med ett betyg på 4.8 av 5, som vi har fått via marknadsplatsen, berättar Fredrik Persson, marknadsansvarig och medgrundare av Everyday Baby, för Ehandel.
"Extremt lärorikt"
Företaget har även hunnit med att bli uppmärksammade i tv i Albanien, Polen, Spanien, Österrike och Vietnam med sin värmeindikerande nappflaska.
Vår resa har varit extremt lärorikt och spännande, but the best is yet to come. Vi är stolta över att idag ha säkra och hälsosamma produkter som hjälper våra barn, säger Fredrik Persson.