ANNONS

Svenska e-handelsplattformen vann storkund i USA: "Nästa fas"

Tar sig till andra sidan pölen.

ANNONS

Svenska e-handelsplattformen Litium har expanderat till USA. Bolaget har nämligen vunnit sin allra första kund i landet. Det rör sig om "en stor amerikansk distributör av byggmaterial" som ska ha verksamhet i över 20 delstater. En fin fjäder i hatten med andra ord.

Lösningen kommer att implementeras av Columbus, som är Litiums globala partner.

Glädjande att vĂ¥rt fina samarbete med Columbus nu bär ytterligare frukt pĂ¥ en global scen. Den här affären markerar starten pĂ¥ nästa fas i vĂ¥ra expansionsplaner. Ett viktigt kvitto pĂ¥ att vĂ¥r plattform och affärsmodell är konkurrenskraftig internationellt, vilket vi varit väldigt säkra pĂ¥, men beviset ligger ändĂ¥ i konkreta affärer, säger Patrik Settlin, vd pĂ¥ Litium, i ett pressmeddelande.

Litium har sedan tidigare kunder som Lindex, Jollyroom och Revolutionrace i B2C-kategorin, och har de senaste Ă¥ren tagit sig an Norden. Men även B2B-benet växer starkt, enligt bolaget.

Och nu tar man sig alltsĂ¥ an den amerikanska marknaden pĂ¥ allvar.

VĂ¥r lĂ¥nga erfarenhet med Litium pĂ¥ den skandinaviska marknaden kombinerat med Litiums Accelerator för B2B och vĂ¥ra standardintegrationer mot ERP, i det här fallet Infor M3, skapar riktig snabb ROI och stĂ¥r sig väldigt starkt i internationell konkurrens, säger Andreas OlldĂ©n, Global Business Line Executive pĂ¥ Columbus.

Nils Lund
nils@ehandel.se