ANNONS

Superenkelt att sälja på nätet med ny tjänst

Superenkelt att sälja på nätet med ny tjänst

Sälj vad som helst, när som helst, inom några minuter. Det är Toronto-baserade företaget ShopLockets ledord. Med deras tjänst kan användare på ett enkelt sätt sälja varor på nätet utan att starta en e-handel.

ANNONS

Vill du sälja på nätet så är det traditionella sättet att antingen starta en e-handel eller att sälja via sajter som Etsy.com, Signerat.se eller merförsäljningskanaler som Tradera och Ebay. ShopLocket som lanserades tidigare i år vill nu förenkla den processen.

Med ShopLocket kan vem som helst snabbt sälja via nätet. Allt som krävs är att publicera en produkt på deras plattform, bädda in den på till exempel en hemsida, sin Facebook-sida eller i ett blogginlägg och börja ta emot ordrar.

– Vi vill bidra till att decentralisera nätförsäljningen. Många kreativa människor har vid olika tillfällen produkter de vill sälja. Men ofta har man inte tid, pengar eller den energi som krävs för att börja sälja på nätet. Något som gör att man skjuter det på framtiden. Men inte nu längre, att sälja på nätet med ShopLocket är lika enkelt som att bädda in en Youtube video, säger Katherine Hague, en av företagets grundare.

Gratis att lägga upp produkter

Det går att sälja både fysiska och digitala produkter via ShopLocket. När man lägger upp sina produkter kan man ladda upp bilder, skriva en liten text och annat som kan vara av intresse. Sen spottar plattformen ut en virtuell "monter" som kan bäddas in i stort sett var som helst.

Det kostar inget att lägga upp sina produkter men när man får något sålt tar ShopLocket en transaktionsavgift 2,5 procent, sedan tillkommer även transaktionsavgifter för PayPal eller den typ av betalmetod man väljer. Får man inte varan såld kostar det inget.

ShopLocket påminner en hel del om Gumroad som vi skrivit om tidigare. Och även om den här typen av nätförsäljning inte lämpar sig för de som vill bedriva e-handel i en större skala, kan det vara ett bra sätt att nå ut med sina produkter på ett snabbt och enkelt sätt.

Källa: TechCrunch

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se