Anton Johansson, som driver Headler.se tillsammans med Eric Martinsson, var i fredags med i StudioBronx och pratade e-handel. Han förklarar bland annat hur man istället för att skruva på hyllan (optimera) kan köpa den färdigmonterad. Anton förespråkar inte att göra en massa onödigt mätande i uppstarten av en e-handel. I stället ska man satsa på saker man vet ger resultat och som man saknar i nätbutiken.
Anton berättar hur e-handel är att sälja och han delar inte många andra e-handlares kärlek till lagret. Utan med hans webbakgrund ser han e-handel som likställt med att sälja. Är du bra på att sälja är du bra på e-handel, de andra bitarna kan du få någon annan att göra. Vi vet även sedan innan att Anton trycker på att e-handel är enkelt. Vi tycker att han backat lite gällande enkelheten, när det kommer till att växa, men han står fortfarande fast vid att det inte är speciellt svårt om man fokuserar på rätt saker.
Bredda dig och skaffa Wrapp
När det diskuteras Headler.se och att växa prisar Anton tjänsten Wrapp och att bredda sitt sortiment. Bredda sortimentet sägs vara det viktigaste för att växa. Presentkortstjänsten Wrapp ska vara ett enorm tillfälle att jobba med sitt varumärke. Anton kallar det världens bästa branding. Han trycker även på att verka större än man är.
Det ska nämnas att Anton och Eric aldrig haft för avsikt att försörja sig på Headler, till en början, och detta gör deras situation lite annorlunda. Headler verkar i viss mån vara ett e-handelsexperiment och något som Anton njuter av att bygga upp och lära sig av. Vi andra kanske inte har denna lyx men alla känner nog att e-handeln är lite av ett experiment ibland. Vad fungerar och vad fungerar inte? Anton försöker ta reda på det och han berättar om sina upptäckter i detta avsnitt av StudioBronx:
För att få veta mer om detta avsnitt och ta del av Antons slides tar ni er till StudioBronx hemsida. StudioBronx är en livesänd talkshow på nätet som ämnar att utbilda tittarna kring nördiga webbrelaterade ämnen.