ANNONS

Succésamarbete med Alexandra Bring: "Aldrig sett nÄgot liknande"

Alexandra Bring (Foto: Instagram)
ANNONS

NÀr kosttillskottsföretaget Homie skulle lansera sin senaste produkt gjorde man det i samarbete med en rad olika influencerprofiler, bland andra Alexandra Bring, Antonija Mandir, Carolina Gynning, Mia Törnblom och Pischa Strindstedt. NÄgot som tog e-handelsföretaget till nytt rekord.

Vi har aldrig sett nÄgot liknande, vilket galet tryck det var i e-handeln, sÀger Sekina Kling, marknadschef pÄ Homie, i ett pressmeddelande.

Företaget skickade ut bud till flera profiler, som visade upp nÀr de öppnade dem, i sina kanaler. Man anordnade Àven ett lanseringsevent dÀr flera kÀnda profiler marknadsförde produkten.

Bilder frÄn eventet syntes bland annat i sociala medier hos Camilla LÀckberg, Agneta Sjödin, Daniel Paris och Madeleine Vall Beijner. Det breda intresset gjorde lanseringen till en succé.

Satsningen resulterade i att produkterna sÄlde slut dagen efter lanseringen. Man hoppas dock att man hinner fylla pÄ lagret till nÀsta vecka igen.

Vi kunde aldrig tro att det skulle bli en sÄdan succé, det kÀnns helt fantastiskt. Vi har aldrig sett ett sÄdant otroligt tryck i vÄr e-handel! Inför lanseringen har vi jobbat hÄrt med att lyckas komma upp i produktionsvolym och vi har kÀmpat mycket med produktionen, som sker i Sverige. Vi Àr helt tagna av intresset och vi har lagt en expressorder till vÄr svenska produktion.

Izabella Borowska
izabella@ehandel.se