Sök
Stäng denna sökruta.

Sponsrat Innehåll

Succébutiken Prinsessklanningar.se: ”Minnena blir fina med våra produkter”

Alla barn har nog lekt att de varit prinsar eller prinsessor någon gång. Louise Anderberg ligger bakom Prinsessklanningar.se, webshopen som gör drömmen till verklighet med fantasifulla kläder för lek och fest.

Allt började med att Louise och hennes syster ville skapa sin egen nisch inom e-handeln. Att sälja barnklänningar på nätet uppfyllde många kriterier för en framgångsfull affärsidé. De är lätta att skicka och det verkade finnas en stor efterfrågan som marknaden inte hade tagit tillvara på.

– Vi testade att beställa 100 klänningar och de försvann fort, så det visade sig att vi haft rätt tanke, berättar Louise Anderberg.

Sedan starten 2015 har det hänt mycket. I dag går Prinsessklanningar.se mer och mer åt att designa egna klänningar, med 10–15 modeller per säsong som är helt baserade på egna val av tyger och material. Sortimentet har också breddats betydligt till allt från lekkläder, inredning, galgar, garderober och allt runtomkring.

– Jag tror att det är många som gillar att göra festen extra festlig och då inte bara klä upp sig själva utan låta barnen glänsa med en riktigt fluffig och puffig klänning. Får man inte själv vara prinsessa så lever sagorna i våra barn och en riktig snurrkjol med full kjolbrädd är det härligaste en liten prinsessa kan tänka sig. Och minnen i form av bilder blir riktigt fina med våra produkter.

Som ny e-handlare finns det många utmaningar att upptäcka och övervinna. Prinsessklanningar.se har ibland valt att gå sin egen väg i stället för att göra som ”alla andra” i branschen för att lösa problemen och erbjuder till exempel inte kostnadsfria returer av sina varor. Det innebär en stor besparing, även om det kanske innebär att en del köp inte blir av alls.

– Att hålla nere kostnaderna är nummer ett som ny företagare och tack vare det kan vi hålla oss under 10 procent returer. Vi har ett unikt utbud som gör att vi kan ha den här policyn, det är nog svårare om man konkurrerar med samma varor som andra handlare, säger Louise Anderberg.

Med upptagna föräldrar som målgrupp är det också viktigt att är enkelt och smidigt att betala varorna – annars riskerar klänningen eller lekdräkten att ligga kvar i varukorgen. Det är en av anledningarna att Prinsessklanningar.se har valt Ecster Pay i sin checkout.

– Men det absolut bästa är snabbheten. Det går snabbt att få pengarna efter att kunderna handlat och med Swish integrerat i själva kassan går det snabbt för kunderna att slutföra sitt köp. Det har också varit en lösning som är väldigt lätt för oss att integrera och komma igång med, säger Louise Anderberg.

Vad skulle du ge för råd till andra e-handlare som letar efter rätt betallösning?
–  Välj en prisvärd lösning som är enkel att integrera och som inte ger dig merjobb. Du vill lösa de problem som du själv kan lösa och koncentrera dig på att sälja, inte sitta och hålla på med betalningssystemet.