Chiquelle har nu rullat ut sin nya AR-app, som går hand i hand med den nyss lanserade hemsidan.
Vi marknadsför den vitt och brett via våra sociala medier, nätverk samt med nyhetsbrev till alla våra kunder, skriver Pouya Boland, vd för Chiquelle, till Ehandel.
Det gav uppenbarligen resultat, för inom loppet av strax under sex timmar tog sig AR-appen förbi Google Home och steg upp på första plats som den mest nedladdade livsstilsappen, i App Store, i Sverige. Noterbart är att appen är i dag endast tillgänglig för iOS-användare.
Vi känner oss väldigt hedrade och glada över att vara nummer ett på listan över mest nedladdade appar och att vi har fler nedladdningar än Instagram, Snapchat, Facebook, WhatsApp, Netflix, Tinder, Google och Spotify.
LÄS ÄVEN: Chiquelle växlar upp - lanserar ny hemsida och AR-app
I skrivande stund är appen den näst mest nedladdade överlag i App Store i Sverige, just bakom SOS Alarm och före TikTok.
Saknas på Google Play
Man saknar dock närvaro på Google Play, så Android-användare får shoppa utan AR - i alla fall för stunden.
Nästan 80 procent av våra kunder använder iOS, vilket är rätt höga siffror. Men vi fortsätter utvecklingen och kan förhoppningsvis också lansera en Android-app framöver, berättar Pouya.