Revolutionrace har släppt sina siffror för det första kvartalet i bolagets brutna räkenskapsår, juli till augusti. Och det är en stark rapport friluftsmodeföretaget visar upp.
LÄS ÄVEN: Revolutionrace-vd:ns jubelfest: ”Kassa på över 100 miljoner”
Nettoomsättningen uppgick 342 miljoner kronor under perioden. En ökning med 24 procent jämfört med fjolårets 276 miljoner. Rörelseresultatet skrivs till 67 miljoner, vilket motsvarar en förbättring med 34 procent.
Det är ett styrkebesked som bevisar att vi fortsätter prestera starkt trots den fortsatta makroekonomiska osäkerheten och det svaga konsumentsentimentet. Detta visar på vår förmåga att fortsätta växa lönsamt, skriver vd Paul Fischbein i rapportens vd-ord.
Norden ökar igen
I rapporten går det även att läsa att e-handlaren återigen ser en tillväxt i Norden efter flera kvartal med dalande försäljningssiffror i hemmaregionen. Den nordiska tillväxten låg på 14 procent.
DACH-regionen, där Tyskland, Österrike och Schweiz ingår växte med 23 procent medan regionen övriga världen, där USA, Storbritannien och Nederländerna ingår, ökade med hela med 44 procent.
Det är väldigt glädjande att se hur vårt varumärke blir alltmer internationellt och att vi under kvartalet tar marknadsandelar och levererar tillväxt i samtliga regioner, skriver Paul Fischbein.
Bolagets andra kvartal har också börjat bra enligt Fischbein.
Under inledningen av det andra kvartalet har vi sett en fortsatt stark utveckling med försäljningstillväxt omkring 20 procent. Detta trots att marknaden fortsätter att utvecklas svagt.