Den snabbväxande bild- och videoappen Snapchat har sedan en tid tillbaka ryktats ha planer på att ge sig in i e-handelsvärlden, och då inte bara i form av handdukar och gosedjur.
Redan i somras spekulerades det att Snapchat jobbade på att baka in någon form av e-handel i appens Discover-funktion. En sida inuti appen som lanserades i början av 2015 där anslutna mediehus kan skapa sitt eget innehåll i en egen kanal.
Den nya e-handelsfunktionen ska man ha arbetat på tillsammans med medieföretaget Hearst, som bland annat äger tidningen Cosmopolitan, och som nu visar sig vara mer än bara rykten.
E-handelsplattform på väg
I november lanserade Snapchat och Hearst sitt nya samarbete, en ny kanal vid namn Sweet inuti Discover.
Innehållet i kanalen är en mix av mat, mode, livsstil, musik och konst och när nyhetssajten ReCode nyligen pratade lite närmare med Joanna Coles, chefredaktör för Cosmopolitan och styrelsemedlem i Snapchat, avslöjade hon att man snart kommer att kunna shoppa direkt inuti Discovery.
– Sweet är en kanal som Hearst och Snapchat har skapat tillsammans med vår tagline; Älska något nytt varje dag. Men vid någon tidpunkt kommer den att förvandlas till en e-handelsplattform så att du kommer att kunna handla från den, säger Joanna Coles.