Black Week är nu inne på sin fjärde dag, eller femte beroende på om man som många e-handlare drog igång kampanjandet redan i söndags. Nu börjar siffrorna trilla in från landets e-handlare.
Ett företag som redan nu kan rapportera starka försäljningssiffror är e-handlaren Stronger. Träningsmärket drog igång Black Week i söndags och har sedan dess erbjudit sina kunder mellan 20 och 50 procents rabatt på utvalda delar ur sortimentet.
En strategi som verkar ha tagits väl emot av kunderna. Under söndagen och måndagen sålde Stronger för 8,6 miljoner kronor, varav 4,6 kom in under söndagen då företaget hade 5 600 transaktioner och en konverteringsgrad på fyra procent.
Det har varit helt galet, responsen har varit otrolig, rapporterar Strongers vd Henrik Grundén i ett mejl till redaktionen.
Går mot 20 miljoner på hela veckan
Dag två, det vill säga i måndags, fortsatte Strongers säljfest med 4 700 transaktioner och en konverteringsgrad på nära fem procent.
Under de knappa 10 dagar vi kampanjar så lutar det åt att vi kommer göra ungefär 20 miljoner kronor, skriver Henrik Grundén.
LÄS ÄVEN: "Du får aldrig bli lat som e-handlare"