ANNONS

Influencer ska live-sälja för Stronger: "Mer relevant"

Grundare och vd på Stronger, Henrik Grundén.

"Föda en ny trend".

ANNONS

I september kunde vi rapportera om om Bambusers nya säljfunktion Live Video Shopping. Företag som NA-KD, Monki, Caia Cosmetics och Lyko var några av de första som vågade hoppa på den nya trenden.

LÄS ÄVEN: Svenska modeässen först i Europa med videoshopping

Live Video Shopping går ut på att sända interaktiv livevideo där tittarna både kan ställa frågor om produkterna som företaget visar och klicka hem dem utan att lämna videon.

Live video shopping är som en digital tv-shop för 2020-talet där produkter presenteras genom människor. Men förr var det en monolog. Nu har vi fått till en dialog mellan kunden och varumärket, säger Bambusers vd Maryam Ghahremani till Di Digital.

Tittarna får mer information om varorna än vad texter och bilder kan ge och e-handlarna får behålla kundernas uppmärksamhet i 15-20 minuter. Det finns ingen annan kanal i dag som har de här engagemangssiffrorna.

I slutet av 2019 summerade företaget att den genomsnittliga tittartiden landade på elva minuter och att 12,5 procent av tittarna lägger en produkt i varukorgen i snitt.

LÄS ÄVEN: Så gick det för Live Video Shopping – här är siffrorna

Nu har Bambuser säkrat upp ännu ett svensk företag som ska ge sig på den växande trenden, nämligen sportmodebolaget Stronger. Influencern Margaux Dietz blir ansiktet utåt och den första sändningen kommer att ske dem 30 januari

Vi ser på det hela som ett engagerande och transparent sätt att integrera med Stronger. Vi ser detta som ett sätt att vara med och föda en ny trend som gör shopping enklare, roligare och mer relevant och därmed öka försäljningen, säger Henrik Grundén, grundare och vd på Stronger i ett pressmeddelande.

LÄS ÄVEN: Biancas nya drag: Videoshopping – sminkar sig live

Margaux har varit ambassadör för Stronger sedan mitten av förra året och nu ska hon integrera med tittarna via Live Video Shopping samtidigt som företagets medarbetare ska svara på produkt- och tittarfrågor.

Att vara den första "Live Stronger Ambassadören" känns så kul! Jag älskar rörligt material och tycker att Stronger gör helt rätt med att pröva detta som en ny försäljningsplattform, säger Margaux Dietz.

Izabella Borowska
izabella@ehandel.se