Stronger nylanserar sin e-handel, vilket man beskriver som "nästa steg i sin tillväxtresa". Den nya sajten är en del av bolagets globala e-handelssatsning som ska ta företaget till målet om att krossa 500 miljoner kronor under 2021.
Det är ett strategiskt beslut, grundat i bolagets ambitiösa tillväxtmål och höga försäljningsförväntningar inför Black Friday, skriver bolaget i ett pressmeddelande.
LÄS ÄVEN: Stronger ska slå 300 miljoner i år: ”Spränger miljarden om två år”
Bolaget har gjort ett plattformsbyte, från Magento till Centra, och bakom designen ligger byrån Made People.
Den färska webbutiken lanseras med lokalanpassat språk, content och produkter för Tyskland, Nederländerna, Storbritannien och USA. Därefter kommer man att successivt försätta anpassa sajten till fler marknader under nästa år. E-handeln är även anpassad för att möta "Strongers influencerfokuserade strategi".
Vi har de senaste åren fått ordentlig snurr på försäljningen vilket gjort att vi nu vuxit ur vår tidigare lösning som legat på Magento, den har vi haft sedan vi skapade varumärket 2013, säger Henrik Grundén, medgrundare och Creative Director på Stronger, i ett pressmeddelande.
Lanseringen kommer drygt tre veckor innan Black Friday. Detta för att man vill försäkra sig om att e-handelsföretaget ska kunna leverera en bra upplevelse under säljfesten, som enligt Stronger "förväntas bli en rekordförsäljningsdag i bolagets 7-åriga historia".
Vi förväntar oss att slå nya försäljningsrekord på Black Friday, vilket gjort det extra viktigt för oss att lansera sajten såhär en månad innan den stora dagen. Det kan tyckas djärvt, men vi känner vi oss trygga och kommer vara 100 procent redo när det smäller, säger Henrik.
I samband med lanseringen avslöjar man även att Stronger har rekryterat ytterligare en e-handelskoordinator.
Vi har förstärkt vårt e-commerce team med en ny e-handelskoordinator för att vidare accelerera den globala lanseringen, avslutar Henrik.