Under förra året ökade e-handelsföretaget Stronger med 166 procent. Omsättningen landade på 120 miljoner kronor och man gjorde 16,2 miljoner kronor i vinst. Nu siktar bolaget på att slå 300 miljoner kronor i omsättning under 2020, det avslöjar Strongers grundare Juri Gendelman och Henrik Grundén i en intervju med Henric Smolak i podden "Under Femton".
LÄS ÄVEN: Slog 120 miljoner i fjol – växer med 300 procent i år
Redan nästa år ska vi spränga en halv miljard, och förhoppningsvis en miljard året därpå. Det är väldigt expansiva planer. Vi är ett tillväxtbolag och vi är väldigt framåt och jobbar hela tiden väldigt måldrivet. Det känns i bolaget och vi har duktiga människor hos oss, säger Henrik Grundén.
Vi har inte tagit in externt kapital, så vi måste fokusera på rätt saker. Det var det vi märkte när vi öppnade vår pop-up i Nacka Forum att det tog väldigt mycket tid. E-handel globalt är det som absolut har funkat bäst, så vi har kört vidare på det spåret. Vi började i Sverige, nu står den internationella marknaden för den största delen av försäljningen, tillägger Juri.
Stronger har växt snabbt, inte minst i personalstyrka. För ett och ett halvt år sedan var de tolv anställda, idag är de närmare 50 personer på företaget. Men det är inte antalet medarbetare som är den hemliga tillväxtfaktorn.
För oss har det varit viktigt att vi använder oss av ett engagerande innehåll när vi marknadsför oss. Vi är otroligt datadrivna, det har vi varit från dag ett, vi har tittat mycket på vad som funkar och inte funkar. Det är kvittot i att lyckas i sin sociala mediemarknadsföring, att vara väldigt dynamisk, trender förändras väldigt snabbt över tid, säger Henrik Grundén.