Stronger har lyckats knyta till sig influencern Therése Lindgren för ett unikt designsamarbete, vilket avslöjades i förra veckan. Redan då kunde kunder signa upp sig för att få förtur till den exklusiva kollektionen, som släpps till försäljning den 25 augusti.
Nu står det även klart att kollektionen kommer att innehålla totalt 14 artiklar, att plaggen kommer att finnas i storlek XXS till XXL och att priserna kommer att variera från 399 till 699 kronor. Utöver kläder för olika tillfällen bjuder samarbetet på en specialdesignad hund-hoodie som Therése själv kommer att tävla ut i företagets och sina egna kanaler.
Jag är så glad att Stronger tog kontakt med mig och frågade om jag ville designa en egen kollektion tillsammans med dem. Nu är den snart här och jag är så pirrig inför släppet, det var länge sedan jag var så exalterad över något. Jag hoppas ni kommer älska produkterna lika mycket som jag gör, säger Therése Lindgren i ett uttalande.
Från Strongers sida har man sett fram emot det aktuella samarbetet under en längre tid.
Therése Lindgren har länge varit på Strongers önskelista över designsamarbeten, så vi är väldigt glada att den här kollektionen snart får möta sin publik, säger Annica Rantala, vd på Stronger, till Ehandel.
Hur delaktig är Therése själv i att välja ut och ta fram plaggen?
Therése har varit ytterst närvarande under framtagandet av kollektionen, både designen och färgerna andas Therése och det var väldigt viktigt för henne att få vara med i den kreativa processen, allt från vad kollektionen skulle innehålla för plagg till vilka färger och storlekar som ska finnas tillgängliga.
Ofta när e-handlare samarbetat med influencers har kollektionerna sålts slut på rekordtid. Hur laddar ni inför säljstarten?
Vi laddar för fullt som du säkert förstår och hoppas att alla servrar håller måttet när det väl är dags för säljstart. Det kommer bli fantastiskt roligt och även spännande att se hur kollektionen mottas av både hennes och våra fans.