ANNONS

Stronger blir starkare: Sex nya toppchefer - “de bästa talangerna”

Vd Annica Rantala med nya kollegor
Foto: Stronger

"Vi ska fortsätta ta marknadsandelar".

ANNONS

E-handelsföretaget Stronger meddelar idag att man stärker upp ledningsgruppen rejält. Företaget har nämligen rekryterat sex nya toppchefer. Områden som stärks upp är marknadsföring, supply chain, ekonomi och HR.

Företaget säljer idag sina träningskläder på 100 marknader världen över och man pekar ut Nike och Adidas som konkurrerande bolag.

Stronger växer som varumärke runt om i världen och vi måste ha de bästa talangerna på plats för att stötta i och accelerera vår tillväxtresa, och det har jag identifierat i vår nya ledningsgrupp. Tillsammans med våra fantastiska medarbetare, ledning och ägare ska vi fortsätta ta marknadsandelar genom att göra kläder som gör träningen lite roligare, och som kvinnor vill bära både under träning och i livet i övrigt, säger Annica Rantala, vd på Stronger.

Maria Gaarder har tidigare varit Sourcing & Product Development på Daniel Wellington. Men nu tar hon plats som Chief Supply Chain Officer på Stronger. Tove Virding, tidigare marknad- och kommunikationschef på Rapunzel of Sweden, blir Chief Marketing Officer.

Maria Uggelberg går in som Chief Assortment Officer och Sofia Romero blir Chief People & Culture Officer. Emily Ringström får titeln Chief Finance Officer och Xiaojie Sally Shen blir Chief Technology Officer.

Stronger grundades 2013 och har idag omkring 60 medarbetare.

 

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se