ANNONS

Stressa kunderna till köp - en succé för Fyndiq

Stressa kunderna till köp - en succé för Fyndiq
Fredrik Norberg, marknadschef på Fyndiq

Fyndiq sålde 600 hörlurar på en dag via en deal.

ANNONS

Sedan oktober 2015 har merförsäljningskanalen Fyndiq experimenterat med tidsbegränsade erbjudanden, som dagens deal och veckans deal. En satsning som nu sägs ha slagit väl ut.

- Det är en succé för oss och mycket ligger i att vi är noggranna med att kurera fram deals med bra kvalitet till riktigt bra priser. Det är väldigt få av alla förslag som kommer fram hela vägen till att bli en Deal, säger Fredrik Norberg, marknadschef på Fyndiq.

Nu lägger Fyndiq in en extra växel kring just detta med deals och meddelar att man kommer att utöka satsningen.

- Kunder köper många andra saker i vårt breda utbud samtidigt som de handlar deals. Med andra ord har det visat sig att det ger synergier för alla våra handlare, säger Fredrik Norberg.

Hur får man som e-handlare med sina produkter i era deals om de nu är så bra på att driva trafik?

- För att få med deals så mailar man kampanjtips@fyndiq.se och beskriver där vad det är för deal man sitter på, säger Fredrik Norberg.

Vi frågade även Fredrik Norberg om han hade några fina siffror att dela med sig av ifrån något av dessa erbjudandena.

- Dealen för ett par hörlurar som gick ut igår sålde vi cirka 600 par av under dagen.

Samtidigt som företag som Groupon backar och e-handlare som sysslat med deals ofta försöker bredda mot en vanlig e-handel så hoppar alltså Fyndiq rakt in i deals-djungeln.

Vi gissar att det är ett bra sätt att hålla kunderna engagerade och som Fredrik säger så handlar de förhoppningsvis fler saker än just den aktuella deal-varan.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se