Den tyska modegiganten Zalando växer kraftigt och årets siffror för det andra kvartalet visade på nya rekord.
LÄS ÄVEN: Zalandos Q2-smäll: Kraftig tillväxt och dubblat resultat
Men trots framgångarna är man långt ifrån nöjd. Nu på morgonen gick Zalando ut med att man planerar att tredubbla sin tillväxt inom kategorin lyxmode till 2023. För att lyckas med det vill företaget fördubbla premium- och lyxsegmentet på sin plattform.
Premium är redan en av de snabbast växande kategorierna på Zalando. Med tillägget av nya designervarumärken fortsätter vi att stärka vår ställning som designerdestination för både kunder och varumärken. Vi tycker att det är spännande att erbjuda våra kunder en ny onlineupplevelse och erbjuda varumärken en passande miljö där de kan presentera sig själva, säger Lena-Sophie Roeper, chef för Zalandos premium- och lyxavdelning, i ett pressmeddelande.
För närvarande består Zalandos lyxsegment av totalt 260 varumärken. Utöver att utöka antalet märken kommer e-handlaren framöver att lägga extra mycket fokus på hur märkena presenteras, samt på “lyxbetonade kundupplevelser”. Redan nu presenteras märkena på ett sätt som ska påminna hur det går till i märkenas egna kanaler. Nu lägger företaget även till en ny kampanj som ska göra avdelningen mer tillgänglig för en bredare grupp kunder.