ANNONS

Stor&Liten vill bli störst och bäst på leksaker

Stor&Liten vill bli störst och bäst på leksaker

1999 stängde Stor&Liten den sista leksaksbutiken. 13 år senare är de tillbaka, men den här gången på nätet. Med kvalité, god service och ett brett sortiment som grundbultar siktar de nu på att bli den största och bästa leksaksbutiken på nätet.

ANNONS

Stor&Liten återuppstod förra året när bolaget Kidsplay AB köpte upp varumärket, och det verkar som om de nya ägarna är beredda att satsa på vad de kommit över. Sebastian Schröder, VD på Stor&Liten kommenterade det hela så här när man öppnade upp e-handeln i slutet av förra året.

– Kvalitet, noga utvalda produkter och god service ska återskapa den fantastiska Stor&Liten-andan. Vi som växte upp med Stor&Liten har saknat allt som varumärket stod för sen det försvann. Det finns ingen lika glad och rolig leksakshandel längre. Att få tillgång till ett varumärke som Stor & Liten är som att vi har fått receptet på Coca-Cola.

Nyligen lanserade Stor&Liten sin nya e-handel och man passade då även på att byta plattform. Det för att få en plattform som passade deras satsning och för att ha en kostym att växa i.

Rullar snart ut julkampanj

Man har också anlitat Volt Reklambyrå som nyss påbörjat arbetet med den första kampanjen, en julkampanj som rullar ut i november och ska berätta om comebacken

– Det är ett otroligt roligt uppdrag och ett fantastiskt varumärke att få jobba med. Många som var barn på Stor&Litens tid har egna barn idag och minns Stor&Liten som något annat än vad dagens leksaksaffärer är, säger Magnus Tengzelius, projektledare på Volt.

Stor&Liten har även inlett ett samarbete med Tradera som innebär att hela Stor&Litens produktsortiment nu också kommer att finnas tillgängligt via Tradera.

– Tradera är sedan länge en etablerad marknadsplats i den målgrupp som vi också vänder oss till och vi ser Tradera som ett naturligt komplement till vår befintliga näthandel, säger Sebastian Schröder.

Erfarna internetentreprenörer

Bakom hela den här satsningen ska det ligga en grupp erfarna internetentreprenörer. Bortsett ifrån Kidsplay AB står riskkapitalbolagen Fortunator och CumuloNimbus Capital Partners bakom nya Stor&Liten.

I bolagets ledning ska det även finnas e-handlare inom prisjämförelse- och resesegmentet som bland annat grundat Travelpartner och Pricerunner.

Med tanke på den erfarenhet som verkar finnas i och kring bolaget så ska man nog åtminstone kunna ge de redan etablerade aktörerna på marknaden en match.

Källor: Press, Dagens Media

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se