Tiden då trygghetsmärken bara var en fin bild att sätta på sajten är förbi. Danska Trustpilot har lockat miljoner i riskkapital och erbjuder som vi vet e-handlare och kunder en plattform för feedback.
Svenska Storebadge vill gärna utmana Trustpilot och vi har även fått se Reco ge sig in i spelet med Headlers Anton Johansson med på ett hörn. Nu verkar minimikravet vara att man som trygghetsstämpel i minsta fall öppnar för kunderna att bedöma nätbutikerna.
Storebadge utökar nu sin plattform för omdömen till att även inkludera enklare kundundersökningar. Företaget menar på att man ofta vill kunna mäta något specifikt när det gäller kundernas feedback.
Fråga ut kunderna efter köp
Därför utökar nu Storebadge sin tjänst till att även inhusera enklare frågor kopplade till omdömena. Exempelvis kan man fråga kunderna hur nöjda de var med leveransen, om produkten mötte förväntningarna och så vidare.
- Att genomföra en snabb och enkel kundundersökning skall inte behöva bli ett stort, dyrt eller komplicerat projekt - det är målet med den nya satsningen. Genom att göra det enkelt och billigt hoppas Storebadge att fler företag- även mindre skall genomföra enklare kundundersökningar, skriver företaget.
Exempel på en enklare undersökning
Den nya tjänsten är inte gratis utan kostar från 29 kronor per månad. Det sägs dock finnas fördelar med att kombinera just omdömen och undersökningar. En är förstås att man kombinerar allt i ett utskick och att man får en insikt i vad nöjda respektive inte nöjda kunder tycker i specifika frågor.