Under 2014 uppgick e-handeln i Indien till 5,3 miljarder dollar enligt eMarketer. En siffra som kommer att stiga rejält under det kommande året. Försäljningen på nätet, exklusive resor, förväntas öka med hela 45 procent i år.
Något som innebär att e-handeln väntas omsätta 7,7 miljarder dollar under 2015 i världens näst folkrikaste land. Näthandeln har vuxit explosionsartat på senare år och så ser det alltså ut att fortsätta.
Stora pengar rullar in
Mycket tack vare att regeringen ser ut att släppa på landets hårda regler kring direktinvesteringar inom e-handeln. Men också för att investerare just nu kastar pengar över e-handlarna i ett försök att kapitalisera på dess popularitet.
Bland de största vinnarna finns Flipkart som drog in nästan 2 miljarder dollar i riskkapital under 2014, men även rivalen Snapdeal har lockat investeringar från bland annat Ebay. Samtidigt har Amazon investerat 2 miljarder dollar i sin indiska verksamhet.
Många tror också att den här typen av summor kommer att fortsätta strömma in till landets e-handlare under 2015. Många gör också sitt bästa för att utveckla e-handeln, bland annat genom snabbare och smidigare leveranser.
Källa: FirstPost