Nyligen kunde vi berätta om att Aller Media-ägda e-handlaren Skapamer byter plattform till BigCommerce. En plattform som inte är jättekänd i Sverige, men definitivt att räkna med i USA.
LÄS ÄVEN: Så valde Skapamer sin nya plattform: “Ingen hemlighet vad jag brinner för”
BigCommerce är nog ett lite utstickande val. Men det är en plattform som är stor i bland annat USA, och som vi tror mycket på. Den är rustad för att låta oss växa och även inkorporera framtida Aller Media-bolag. Skapamer är först ut i koncernen, vilket är både utmanande och väldigt spännande, sade Skapamers vd Rasmus Jung Demse till Ehandel nyligen.
Enlig analysföretaget BuiltWith så har BigCommerce nära 52 000 sajter under sitt bälte där över 38 000 är från USA. De har dock endast 59 aktiva sajter i Sverige. Enligt Rasmus Jung Demse så hade BigCommerce dock påbörjat en expansion i Europa, något som nu bekräftas.
BigCommerce meddelar nämligen att man ska ta sig an Sverige, Danmark och Norge. Man kliver även in i Österrike och Peru. Det har uppenbarligen gått att köra BigCommerce tidigare på dessa marknader men nu ska alltså lösningen lokalanpassas till dessa länder.
Med vår beprövade e-handelsplattform, av enterprise-klass, kommer handlare av alla storlekar att ha verktygen och de innovativa funktionerna – från headless till omnikanal till B2B – så att de kan skapa vackra och engagerande shoppingupplevelser som är grundade i och stöttade av framtidssäkrad teknik, säger Meghan Stabler, senior vice president på BigCommerce.