E-handlaren NLY Man har tagit hjälp av en viss världsrekordhållare, den svenska stavhopparen Armand ”Mondo” Duplantis, för att lansera sin vårkampanj. Det är varumärkets största samarbete hittills, meddelar man.
Att få vara med på en modeplåtning är något jag alltid velat göra, det är verkligen coolt! Jag har ett modeintresse – jag och mina bröder snackar kläder hela tiden och skickar Instagram-bilder till varandra med snygga grejer kanske fem gånger per dag. När jag såg utbudet som NLY MAN hade kände jag att det var så jag och något jag definitivt skulle kunna bära! Jag gillar verkligen alla looks i kampanjen, och de representerar mig jättebra, säger Duplantis om samarbetet.
Kampanjen, som fått namnet Next Level, släpptes i dag på Nelly.com:s syskonsajt. Där kan man också hitta en intervju med den 20-årige världsstjärnan, som bland annat berättar om hur livet förändrats sedan han kastade sig rakt in i rampljuset.
Jag gör sådana här grejer nu (skratt). Nej, men vissa saker har förändrats och vissa saker är precis likadana. Stavhoppningen, träningsdelen, är rätt lika. Målen är samma som förut. Men allt runt omkring har såklart tagits till en ny nivå.