Starweb fördjupar sitt samarbete med Hogia Gruppen, en aktör bestående av 27 bolag i Norden och Storbritannien med verksamheter inom ekonomi- och affärssystem, personaladministrativa system och transportsystem.
Sedan tidigare har de tillsammans tagit fram tre omnikanalslösningar, bland annat ett sömlöst system för mindre handlare. Nu utökar man med ytterligare en lösning för större handlare och butikskedjor med en integration mellan Starweb e-handel och butiksdatasytemet Hogia Retail.
– Via dessa standardiserade integrationer knyts alla kanaler osynligt ihop och ger dig som handlare ett snabbt och smart sätt att administrera och styra hela din verksamhet. Nu finns det även en lösning att växa i när det kommer till både fysisk handel och e-handel, säger Annica Gilbertson, produktägare, Hogia Retail.
Alla försäljningskanaler i ett system
Lösningen innebär att e-handel, butikskassa, bokföring och fakturering samlas på ett ställe. Något som gör att order, kundregister, produkter, priser och dagsavslut för alla försäljningskanaler hanteras i ett och samma system.
Något som enligt Johan Lindstedt, VD på Starweb, ger en betydande tidsbesparing då dubbelarbetet försvinner och risken för fel minimeras. Samtidigt ska kunden få en sömlös upplevelse i köpprocessen, som kan börja i en kanal och sluta i en annan.
– Kunden eliminerar dessutom risken att hamna mellan två leverantörer. Vi ansvarar för att systemen kommunicerar med varandra och kunden kan istället fokusera på sin försäljning, säger Johan Lindstedt.