E-handelsföretag sitter allt som oftast pÄ stora mÀngder data, men lÄngt ifrÄn alla vet hur man bÀst anvÀnder sig av den för att öka sin försÀljning. Det menar i alla fall gÀnget bakom The Foundation, som Àr en ny affÀrskonsultbyrÄ som speciellt riktat in sig pÄ e-handlare.
Planen Àr att hjÀlpa e-handelsföretag att utveckla bÄde marknadsföringen och den interna organisationen och att göra det pÄ ett datadrivet sÀtt.
The Foundation, som lanserade sin verksamhet tidigare i Är, Àr baserade i Malmö. Inom kort planerar man dock att Àven öppna ett Stockholmskontor.
Jag Àr otroligt glad att fÄ starta denna byrÄ, behovet av expertkompetenser som jobbar nÀra kunden och skapar riktig förÀndring och transformation och att sedan kunskapen blir kvar i organisationen Àr större Àn nÄgonsin. VÄr resa börjar i stormiga tider, men vi tror att vÄra tjÀnster och behovet av ett nÀra partnerskap och samarbete Àr extra viktigt just nu, sÀger Tomas Dunard, vd och partner för The Foundation, i ett pressmeddelande.
Hur sÀljer man maskiner för miljoner?
I ett mejl till redaktionen berÀttar företaget att man redan arbetar med flera e-handelsföretag, som uppges vara verksamma inom allt frÄn studentmössor till barnleksaker. Vi frÄgade pÄ vilket sÀtt de riktar sig specifikt till e-handlare.
Ett av vÄra mÄl med The Foundation Àr att lösa utmaningen med inhousing och outsourcing och hjÀlpa företag att bygga digital tillvÀxt, och stötta dem med strategi, kunskapsförflyttning och Àven operativa insatser. Vi tror mycket pÄ att sudda ut grÀnsen mellan kund, byrÄ och partner och istÀllet fokusera pÄ att bygga starka team. Det Àr inte bara e-handlare som vi jobbar med, utan digital försÀljning, men tittar man pÄ de kunder vi stöter pÄ och jobbar med sÄ finns bland annat utmaningar som hur de kan sÀlja maskiner för X antal miljoner via en e-handel. Ganska spÀnnande projekt att lösa!
Bakom The Foundation stÄr Media Family, som ocksÄ driver bolag som Scream, Hear och The Content Family.