ANNONS

Stark utveckling för Bubbleroom: “Dubblerad lönsamhet”

Magnus Månsson, vd

"Rekordstark bruttomarginal".

ANNONS

E-handlaren Bubbleroom visar nu upp facit för årets andra kvartal. Och det är positiva vibbar från modehandlaren.

Bubblerooms Q2 2024:

  • Nettoomsättningen ökade till 134,8 miljoner kronor (126,5)
  • Rörelseresultatet ökade till 3,8 miljoner kronor (0,3)
  • Periodens resultat uppgick till 3,7 miljoner kronor (-0,0)

Det andra kvartalet är ett säsongsmässigt viktigt kvartal och därmed är det extra glädjande att vi för kvartalet uppvisar en omsättningstillväxt på 6,6 procent jämfört med samma period 2023, en rekordstark bruttomarginal på 69,1 procent (67,7) och ett starkt justerat EBITDA-resultat på 6,3 MSEK (3,3). Vi ser det som bevis på att de löpande förbättringar vi jobbat med under årets sex första månader har börjat ge resultat både vad gäller omsättning och lönsamhet, kommenterar företagets vd Magnus Månsson.

Bubbleroom ska ha jobbat med att förfina sortimentet, samt utökat försäljningen av egna varumärken, och man har även lanserat en kundklubb i slutet av andra kvartalet.

I kvartalet ser vi en stark omsättningstillväxt drivet av de löpande förbättringar vi har genomfört under året, och under juni månad lanserades även vår kundklubb vilken vi förväntar oss vara en stark drivkraft framåt, säger Magnus Månsson.

LÄS ÄVEN: Bubblerooms nya vd på plats – tidigare än väntat

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se