Försäljningen ökade från 51,1 till 62,9 miljoner kronor under året. Dessutom minskades förlusten från -2,7 till -1,7 miljoner. Så nära lönsamhet har man inte varit sedan 2020, då förlusten skrevs till drygt en halv miljon kronor.
Här gick man bakåt
På en punkt backar dock bolaget. Soliditeten sjönk från redan blygsamma 7,58 procent till 2,99 procent.
Med det sagt har Delitea starka ägare i ryggen, som inte är skygga när det kommer till att skjuta till kapital vid behov.
Delitea har totalt 81 aktieägare och ägs till 34,9 procent av Laulima AB, Apoteas ägarbolag med grundaren Pär Svärdson i spetsen.
Bolaget grundades 2016 med målet att sälja just delikatesser till pressade priser.
En av fördelarna med att sälja på Internet är att man kan ha ett bredare sortiment än vad man kan ha i butik och det är något jag tycker saknas hos andra som säljer mat på nätet. Och det blir förstås prispress. Jag gillar när det är billigt, sa Pär Svärdson i samband med lanseringen för åtta år sedan.
LÄS ÄVEN: Svärdson till matbranschen - Premiär för Delitea.se