Staples har idag runt 200 000 produkter till salu pÄ nÀtet. Det ska utökas till mer Àn 1 miljon den nÀrmaste tiden. För att lyckas med detta ska man inte lÀngre bara sÀlja produkter frÄn sin kÀrnverksamhet som Àr kontorsmaterial.
Man kommer Àven att utöka med kategorier som elverktyg, medicinsk utrustning och trÀdgÄrdsredskap. Man kommer ocksÄ att anvÀnda sig av tredjeparts-sÀljare pÄ sina sajter.
â Inom ett och ett halvt Ă„r Ă€r vĂ„rt mĂ„l att ha mer Ă€n en miljon produkter tillgĂ€ngliga pĂ„ nĂ€tet. FörsĂ€ljningen kommer att ske via Staples.com, Staples.ca och vĂ„r B2B-nĂ€thandel, StaplesAdvantage.com genom en kombination av egen lagerhĂ„llning, drop-shipping frĂ„n leverantörer, samt produkter som erbjuds av utomstĂ„ende sĂ€ljare via den ny e-marknadsplatsen pĂ„ Staples e-handelssajter, sĂ€ger Faisal Masud, Staples vice VD för global e-handel.
Ska tÀcka alla behov
Det utökade sortimentet kommer att riktas bÄde mot konsumenter och företagskunder. Men just det sistnÀmnda Àr den största anledningen till expanderingen. Och just B2B-nÀthandel Àr nÄgot som tagit ett rejÀlt kliv framÄt i USA pÄ senare Är.
â Företag behöver mer Ă€n bara kontorsprodukter, och det Ă€r den biten vi Ă€r ute efter. Företagen kan behöva hjĂ€lmar, nĂ€tverksteknik eller produkter till de anstĂ€lldas fikarum. Vi kommer att tillgodose alla de behov som företag kan tĂ€nkas ha, sĂ€ger Faisal Masud.
NÀr Staples kommer att slÀppa in tredjepartssÀljare pÄ sin e-handelssajt Àr inte klart Ànnu. Men nÀr det vÀl Àr dags betyder det att man kommer att konkurrera med redan etablerade konkurrenter som Amazon och Ebay pÄ deras egen hemmaplan.
Â
KĂ€lla: Internet Retailer