Stadium, som även tidigare satsat en del pĂ¥ att utveckla sin digitala försäljning, lanserar nu en helt ny e-handel. Namnet pĂ¥ denna kommer att vara Sneakers Point, vilket ocksĂ¥ är namnet pĂ¥ hela konceptet. Precis som det antyds, ska främst sneakers säljas i den nya e-handeln. Lanseringsdatum är den 20 mars.
"Den digitala närvaron i centrum"
TvĂ¥ dagar senare öppnar den första butiken inom ramen för konceptet, som kommer att ligga i Lindens köpcentrum i Norrköping. I början av april fĂ¥r den sällskap av ännu en butik, som kommer att vara benägen pĂ¥ Emporia i Malmö.
- Den digitala närvaron stĂ¥r i centrum, med ett brett och ständigt uppdaterat sortiment som kompletteras med fysiska butiker pĂ¥ utvalda platser, säger Stadium Groups vd Karl Eklöf i ett pressmeddelande.
Unga tjejer främsta mĂ¥lgruppen
Det innebär konkret att konceptet i framtiden kan komma att ha fler fysiska butiker, men inledningsvis sĂ¥ ska fokuset till stor del att ligga pĂ¥ e-handeln.
- Vi ser potential för fler butiker men fokuserar nu pĂ¥ e-handeln, Norrköping och Malmö, säger Roger Palffy, chef för Sneakers Point.Â
MĂ¥lgruppen för det nya konceptet kommer främst att vara unga tjejer.
- MĂ¥lgruppen för Sneakers Point är yngre personer som följer trender och älskar sneakers. Vi riktar oss till alla men tror att mĂ¥nga tjejer kommer att gilla konceptet. Det handlar bĂ¥de om utbudet och utformningen av butikerna som andas ung och kvinnlig livsstil, säger Roger Palffy.