Stå i valfri butik och beställ direkt från antingen e-handelslagret eller centrallagret. Det är visionen för Stadiums senaste omnikanalsatsning.
“Vill sätta en ny standard”
I mars 2018 ska det nya konceptet vara i drift och en viktig del i det hela blir nätverkslösningen, som kommer att levereras av Conscia Netsafe.
- Vi vill sätta en ny standard för flexibilitet i butik, då måste vi även ha bästa logistik. Vi har goda erfarenheter av Conscia Netsafes lösningar, service och expertsupport sedan tidigare, och vi ser fram emot att kunna expandera succén Order-in-store, säger Stadiums IT-chef Stefan Maxeby i ett pressmeddelande.
Stefan Maxeby basar över det digitala på Stadium
Gått stegvis mot omni
Under det senaste året har vi vid flera tillfällen berättat om Stadiums resa mot att bli en fullfjädrad omnikanalkedja. Bland annat har sportföretaget stegvis introducerat ett nytt digitalat koncept, låtit sin lågpriskedja Stadium Outlet komma ut på nätet och främjat kvinnlig idrott med en digital kampanj.
LÄS ÄVEN:
Mer e-handel hos Stadium med nytt digitalt koncept
Stadiums lågpriskedja tar nu steget ut på nätet
Stadium ska främja kvinnlig idrott med digital kampanj
I praktiken innebär den nya omnilösningen att kunderna i företagets samtliga 170 butiker, utspridda över tre länder, kommer att få tillgång till det nya omnikonceptet. På Stadiums lager i Norrköping kommer personalen inför omnikonceptets införande att förses med ett hundratal surfplattor för att kunna se inkommande plockorder i realtid.